Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

365 veršovánek aneb Každý den svátek - 7. část

Proč to vůbec dělám? Proč píšu a natáčím rýmovačky, které tak málo někoho zajímají? Proč takhle plýtvám energií? Když jsem včera o svých rýmovačkách vyprávěl prodavači v obchodě s elektronikou, díval se na mě soucitně...

„Pusťte se do nějakého umění. Nedělám si legraci. Umění není způsob, jak se uživit. Je to velice lidský způsob, jak udělat život snesitelnější. Když budete provozovat nějaký druh umění, a je úplně jedno, jak mizerně, sakra, vaše duše poroste. Zpívejte si ve sprše. Tancujte si v obýváku s rádiem. Vyprávějte příběhy a pohádky. Napište příteli báseň, i když to bude báseň mizerná. Dělejte to, jak nejlépe dokážete. A budete obrovsky odměněni. Něco vytvoříte.“

Kurt Vonegut

 

To je možná ta nejlepší odpověď na otázku: Proč to všechno dělám? Sám bych to nenapsal líp.

 

Užijte si rýmovačky a kdo to má rád video, mrkněte sem.

 

Milada

Hádka

Hádali jsme se s Miladou,
tvrdila totiž jasně a tvrdě,
že blbí jsou ti, co nekradou
dřív, než jdou do hlíny prdět.

 

Apolena

Muzikant

Zklamala mě včera moje Apolenka,
něco se jí stalo, když můj nový cimbál,
sekérečkou ostrou rozsekala na polénka,
zatímco jsem večer při muzice klimbal.

 

Mojmír

Bloudění

Vláčíme se s Mojmírem
přes divoké lesy,
putujeme Pamírem,
ztraceni jsme kdesi.

 

Božena

Mariáš

Když hraju karty s Boženou,
z jejího výstřihu nespustím oči,
hraje vždy sedmu loženou,
kleje a nadává jak panskej kočí.

 

Slavěna

Práce

Vždycky dovedla Slavěna,
zdatně se ohánět pilou,
na těžkou dřinu je stavěna,
na hrubou práci jde silou.

 

Věnceslav

Farář

V Rusku jsme pohřbili Věnceslava,
měl ten funus moc hezký,
muzika, kytky, věnce, sláva,
škoda, že pan farář nemluvil česky.

 

Valentýn

Cestovatelka

Ke svatému Valentýnu
poslala mi milá vzkaz:
„Až objedu Palestinu,
vrátím se ti domů zas.“

 

Vzkaz

Na svatého Valentýna
poslal zpávu milé:
„Za to, že jsi, Romčo, líná,
s jinou trávím chvíle.“

 

Autor: Zdeněk Roller | čtvrtek 11.2.2016 6:17 | karma článku: 5,21 | přečteno: 115x
  • Další články autora

Zdeněk Roller

365 veršovánek aneb Každý den svátek - 11. část

Dnes budu tak stručný, jak jen stručný může člověk být, když nechce vynechat perex, ale zároveň do něj nemá co napsat... Básničky na jména v českém kalendáři od 7. 3. 2016 do 13. 3. 2016.

12.3.2016 v 13:03 | Karma: 6,01 | Přečteno: 161x | Diskuse| Poezie a próza

Zdeněk Roller

365 veršovánek aneb Každý den svátek - 10. část

Můj nejstarší syn se mě včera ptal, kdy tohleto (myslel tím to šílenství s básničkami a jejich filmovou podobou) skončí, jestlil by to už nestačilo? Odpověděl jsem, že nestačilo, zavázal jsem se k natočení 52 dílů, tedy pokračuji.

3.3.2016 v 15:32 | Karma: 5,28 | Přečteno: 179x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Roller

365 veršovánek aneb Každý den svátek - 9. část

Možná se vám bude zdát, že mi dochází dech (díky tomu nebývalému zpoždění). Ale není tomu tak, jen jsem trochu umíral (to víte, chřipka je chřipka) a to se blbě tvoří...

28.2.2016 v 7:14 | Karma: 5,23 | Přečteno: 117x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Roller

365 veršovánek aneb Každý den svátek - 8. část

Netušil jsem, kam až zajde ten můj neškodný nápad s básničkami. Teď už si to musím přiznat: stal jsem se youtuberem, dost možná nejstarším youtuberem na světě.

20.2.2016 v 6:40 | Karma: 5,73 | Přečteno: 92x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Roller

365 veršovánek aneb Každý den svátek - 6. část

Nápad s veršovánkami na česká jména není zas tak originální, jak jsem nedávno zjistil. Dokonce už existuje knížka s básničkami na všechna jména v českém kalendáři.

5.2.2016 v 6:31 | Karma: 5,06 | Přečteno: 147x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 215x
Píšu o všem, co mě právě napadá, v roce 2016 napříkald zveřejňuji (mimo jiné) každý týden blog se sedmi veršovánkami na křestní jména v českém kalendáři.

Seznam rubrik